Welkom bij Gezond Gewicht   

                                                                                                                       Voor een fit & vitaal leven

Kennismaking

Tijdens het intakegesprek zal ik u vragen gedurende een week een voedingsdagboek bij te houden. Vaak zien we een duidelijk verschil in doordeweekse eetgewoonten ten opzichte van het weekend, omdat er dan vaak heel anders gegeten wordt en er wellicht wat minder regelmaat in zit. Dit dagboek is bedoeld om mij een idee te geven wat en hoeveel u precies eet en drinkt. U noteert elke dag wat, wanneer en hoeveel u eet en drinkt. 

Intakegesprek

  • Kennismaking onder het genot van een kopje koffie of thee.
  • Uitgebreide vragen over uw gezondheid en leefstijl. Bij eventuele knelpunten            krijgt u praktische tips die u direct toe kunt passen.
  • We bespreken het voedingsdagboek dat u gaat bijhouden.
  • U wordt gewogen (weegschaal tot 180 kg), uw vetpercentage en tailleomvang            wordt gemeten, en uw BMI (Body Mass Index) berekend, lichaamswater,                      spiermassa, buikvet en ruststofwisselingsniveau wordt bepaald.
  • We bespreken uw wensen en verwachtingen over het verlies of winst aan kilo’s.
  • U krijgt direct een eerste richtlijn mee over uw eetpatroon.
  • Voor de eerste week krijgt u een uitgebreide informatiemap mee.

1e vervolgconsult

  • Wegen en meten van uw vetpercentage, lichaamswater, spiermassa, buikvet en          ruststofwisseling.
  • Een eerste mondelinge analyse van uw voedingsdagboek (uitgebreide schriftelijke      analyse krijgt u tijdens het 2e consult mee).
  • Bespreken van uw ervaringen tijdens de eerste week.
  • U krijgt informatie en adviezen over gezonde voeding.
  • Bespreken beweegplan.
  • Bespreken van uw eetgedrag.

Vervolgconsulten

  • U wordt gewogen, BMI wordt berekend, uw vetpercentage en spiermassa, en om de 2 weken wordt uw taille opgemeten.
  • Bespreken van uw ervaringen van de afgelopen week.
  • Bepaling van de hoeveelheid energie en nutriënten die u nodig heeft om uw doel te bereiken.
  • U ontvangt een dagmenu op maat, naar uw eigen voorkeuren.
  • Bespreken van en afspraken over uw dagmenu.
  • Variaties op uw dagmenu.
  • Variaties in tussendoortjes.
  • Elke week wordt in overleg een specifiek voedingsonderwerp besproken.
  • Bespreken van het beweegplan.
  • Bespreken van het eetgedrag en aanleren van gewenst eetgedrag.
  • Tips en adviezen voor speciale gelegenheden: feestjes, diners, vakanties, etc.

Mij lukt het WEL omdat:

  • Ik aan u geen moeilijk vol te houden dieet ga voorschrijven.
  • U niet minder mag gaan eten maar juist meer zolang het maar gezond is!
  • Ik naast uw consulente ook ervaringsdeskundige ben. Het is mij gelukt 45 kg af te vallen en zonder moeite op gewicht te blijven.
  • U veel actuele informatie, voedingsadviezen en recepten van mij ontvangt.
  • Ik telkens mijn basisaspecten hanteer: gezonde voeding, gedrag en beweging.
  • Een verantwoord leef- en eetpatroon wordt nagestreefd, gebaseerd op de richtlijnen goede voeding van de Gezondheidsraad volgens de norm van BGN.
  • Niet alleen gewichtsverlies maar ook het behouden van een gezond gewicht een aandachtspunt is.
  • Het bijbrengen van kennis en inzicht over voeding, wat ook de gezondheid van uw gezinsleden ten goede komt, van essentieel belang is.
  • Ik niet werk met een standaard methode maar een methode die zorgvuldig en speciaal voor u op maat gemaakt is.
  • U persoonlijke begeleiding krijgt.
  • Een uitgebreide intake het meest efficiënt werkt.
  • Ik 5 dagen per week tussen 08.00 uur en 20.00 uur telefonisch voor u bereikbaar ben



Ik zal u gedurende de gehele periode zo goed mogelijk steunen en stimuleren!